Tuesday, September 29, 2009

IMPAK RAMADHAN


berlalu lah sudah ramadhan...


perginya bulan yg penuh keberkatan dan rahmat..


namun bagi org2 yg agak jahil macam aku ni, kesannya tidaklah dirasai sangat.. yelah.. mana nak rasa penyucian jiwa dan keberkatan amalan... sbb amalan pon takde buat sangat pon.. hehe


tapi bagi perkare2 tersurat, contohnye tahap ekonomi bulehla aku rasai.. kalau di bulan puase, duit agak jimat pasal makan pon sekali sehari, rokok pon seminggu beli sekali... (tapi duit asek abes gak beli mende2 nak beraye)


lagi satu perkre yg betul2 aku notice, ialah penurunan berat badan dan perubahan bentuk fizikal. beberapa hari sebelum hari raya, aku agak terkejut bewak bile aku timbang berat aku = 66 kg pasal sebelum puase aritu aku penah sepak mesin penimbang dekat jusco sebab dia cakap berat aku 77 kg! (kalo tanak pecaye pon takpe)..


jika anda kurang percaye, sila bandingkan keadaan perutku sebelum dan selepas puase seperti gambar dibawah.. hehe



-sebelum-



-selepas-
gambar yg 'selepas' tu hiasan je.. cume poinnye perut aku dah semakin kempis skang.. ada la turun dalam 2 saiz.. dulu 34, skang pakai 32 pon buleh jike x memakai celane dalam.. hua hua..










4 comments:

~Kak AZZ~ said...

laaa.....yg baju merah tu ngko rupanya.....baru la haku kenal yg mana satu Skop...haha...

mana2 yang saiz 34 tu lempar kat haku ya....huahuahua....tp bukan itu celana hoccay....kakakaka...

p/s: komen malam2 sbb siang aku puasa...ekekeke....

SwapNAVY said...

wakakakakak..just ko tgk citer ultraman jepun mcm 2 lah badan aku

Bewilder said...

apai no posing nak p0yo aje . haha

u gemuk ke kurus ke i tetap sayang. huahua

Sir Copper Jr said...

AZZ ni tak kenal2 lagi ke aku? haha
kalau nk celane, kene buat surat rasmi dulu..

SWAP.. badan ko macam atromen ke resakse?

iskh jura nih.. i tau tu.. yg penting gagah berani kan? haahaha