Wednesday, March 31, 2010

SMASHING SPENT

naluri manusia yang ingin lari dari kesibukan kerja dan kebosanan rutin hidup membuatkan seseorang itu mencari sesuatu aktiviti bukan perlu iaitu hobi.
sesetengah hobi kadang2 boleh betukar menjadi obsessi atau ketagihan, tak kire dari segi nilai dan taksiran positif/negatif masyarakat sekeliling.. dari hobi yg hampeh seperti tikam nombor ekor sehingga hobi yg baik seperti bersukan.. obsessnya seseorang pada hobi mereka boleh dilihat dari komitmen masa, duit, dan pengorbanan2 lain yg sanggup digadai demi aktiviti kegemaran tersebut.

pendekkan cerita. walaupun aku rasa blm sampai tahap obses atau 'gile' main badminton, tapi aura2 tu dah ada yg tepercik.. walopon hanya hayun reket sekali atau dua kali seminggu, tapi aku mmg amik port pasal setiap competition seluruh dunia. aku akan tgk live selagi boleh, aku sanggup tinggal anak bini malam2 sbb nk main bdminton, aku sanggup tak beli baju baru kalau takde duit nk beli shuttle.. kalau blm 'gile' pon kire dah tak jauh le tu...

2 hari lepas aku baru lepas angkut raket idaman, Li-Ning N50 Flame series yg beharga sekitar 2 bulan belanje dapur. kata org, alang2 membeli biar bengkrap..


Li-Ning Flame N50 badminton racket is equipped with slim frame and hih-tensile shaft that granted the racket low air resistance and reinforced strength. Using isometric head shape and wave-like groove frame structure, the string repulsion is increased and vibration is reduced to avoid injuries. Li-Ning Flame N50 badminton racket is taylor-made of Fu Haifeng, one of China national team and world top ranking and 2008 Olympic Silver Medalist men doubles badminton players winning the World Championship in 2006 & 2009, All England in 2005 & 2009, and Asian Games in 2006.

The racket name "Flame" came from the adage in Sun Tzu Art of War that stated, "When in movement, be as swift as the storm. When in tactics, be as intricate as the woods. When in aggression, be as ferocious as the flame. When in stillness, be as steady as the rocks"


Features

  • Level: Advance
  • Type: Offensive
  • Flex: Stiff
  • Head: Square/Isometric
  • Weight: 84-89gm(3U-)
  • B.Pt: 7 (Head Heavy Balance)
  • ===============
  • Head: Carbon Graphite, TB Nano Powertec, PCF Reinforcing Technology, DF Shock Absorption System
  • Shaft: Carbon Graphite, HB Shaft
  • Cover: Li-Ning Bag (Holds up to 3 rackets)
  • String: Yonex BG-65 (Custom Strung) / Upgrade Availabl

5 comments:

~Kak AZZ~ said...

ketagih main badminton takpe... body menten fit... Jgn ketagih main zynga dah laa.... kang makin bnyk lemak yg berkumpul kat perot tu.... ekekekeke...

reket aku 20hengget je...Tu pun punya la sayang nak guna... kakakaka...

Sir Copper Jr said...

Zynga? penah jugak tu melekat aritu.. kawan2 duk cucuk suruh main balik ni.. hehe...

reket je mahal tapi orgnye sama je.. kayuu je.. hehe

Sir Copper Jr said...

Zynga? penah jugak tu melekat aritu.. kawan2 duk cucuk suruh main balik ni.. hehe...

reket je mahal tapi orgnye sama je.. kayuu je.. hehe

Hapi said...

hello... hapi blogging... have a nice day! just visiting here....

tagskie said...

hi.. just dropping by here... have a nice day! http://kantahanan.blogspot.com/